TrendRede

Analyse van trends biedt inzicht in maatschappelijke en economische toekomst.

De TrendRede is ontstaan vanuit de behoefte om de discussie en besluitvorming omtrent economische en maatschappelijke onderwerpen op weg te helpen. Volgens de de groep toekomstdenkers die samen de TrendRede samenstellen lijkt Nederland gegijzeld door de waan van de dag. Er wordt teveel verwacht van een jaar en onvoldoende van de komende 10 jaar.

De TrendRede vertelt over de veranderende verhoudingen tussen bedrijven, consumenten, politiek en burgers. Ook worden nieuwe pilaren onder economie en maatschappij beschreven in een visionaire leidraad voor de toekomst. De TrendRede wordt belangeloos samengesteld door deze toekomstdenkers: Christine Boland, Tony Bosma, Freija van Duijne, Tom Kniesmeijer, Brian Kragtwijk, Hilde Roothart, Farid Tabarki, Caroline van Beekhof, Marc van Roo en Marie-Lou Witmer.

“Visie op basis van de grondige analyse van belangrijke trends levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van Nederland”, zegt initiatiefnemSchermafbeelding 2015-05-11 om 13.57.00er Tom Kniesmeijer. “Achter de TrendRede schuilen geen politieke dogma’s of commercieel gedreven denkrichtingen. De combinatie van deskundigheden zorgt ervoor dat we grotere stappen zetten dan gevestigde instituten en overheden. Nederland kan die positieve inspiratie momenteel erg goed gebruiken.”

Lees hier mijn blog naar aanleiding van de TrendRede 2015, toegespitst op marketing.

En hier die naar aanleiding van TrendRede 2016.

De hele TrendRede 2017 nog eens rustig lezen? Hier kun je door de inhoud bladeren.