
Ingang kan De Seizoenen van De Tijdgeest zijn, maar ook de inhoud van de jaarlijkse TrendRede. Inspiratie en plezier gegarandeerd. Boek een Trendpresentatie. Sinds kort werk ik samen met boekingskantoor SOLA, naast SpeakersAcademy, of vraag me wat de beste optie is om jouw bedrijf of doelgroep te verrassen met een inspirerende ochtend of middag.
Een TRENDPRESENTATIE op basis van De Seizoenen van de Tijdgeest: naar wens 1 tot 2 uur. Ik vertel over de trends en toon daarbij aansprekende voorbeelden uit de wereld van muziek, film, media en kunst. De filmpjes maken duidelijk dat tijdgeest daadwerkelijk te vangen is in een seizoensvolgorde. Om de paar jaar schuiven we op. En dat heeft grote gevolgen voor wat mensen zoeken in hun leven, in de supermarkt en in de media.
Een TRENDPRESENTATIE op basis van de TrendRede? Ik vertel de hoofdlijnen, geef aansprekende en toepasselijke voorbeelden, waarna we in discussie gaan over de implicaties. De komende jaren zitten we bijvoorbeeld middenin een BetekenisRevolutie. Wat betekent dat voor jouw organisatie?
Of kies voor een MASTERCLASS: presentatie gevolgd door een workshop waarin in een samen te bepalen onderwerp centraal staat. We gaan dan aan de slag met bijvoorbeeld een paar dilemma’s waar je organisatie tegenaan loopt. Ieder Seizoen van de Tijdgeest heeft zijn unieke potentie. Wat betekenen de seizoenen voor onze organisatie? Welk seizoen past ons het beste? We plaatsen samen het bedrijf binnen vier uur weer midden in de tijdgeest..!
De masterclass geeft de interne energie een boost. Medewerkers komen geïnspireerd naar buiten met nieuwe en toepasbare inzichten over de context van het bedrijf. Is er een concrete vraagstelling die centraal moet staan? Dan passen we de agenda daarop aan.
Ik ben met presentaties bij alle soorten organisaties geweest. Bij banken, bij zorginstellingen, bij veiligheidsregio’s, muziekscholen, bibliotheken, kappers en hedgefunds. En altijd weten we samen de grote maatschappelijke ontwikkelingen te vertalen naar concrete strategiepunten. Nieuwsgierig? Ik hoor het graag.
—
Over de Seizoenen van de Tijdgeest:
De Seizoenen van de Tijdgeest’ koppelt terugblik aan vooruitzicht. Ook in trends wisselen lente, zomer, herfst en winter elkaar af. Tussen 2007 en 2012 maakten we een winter mee. Dat impliceert een nieuwe lenteperiode vanaf 2012..
Het boek is bestellen via de boekhandel of Managementboek.nl
Het radioprogramma Casa Luna besteedde na uitkomst een uur lang aandacht aan De Seizoenen van de Tijdgeest:
In Altijd Wat, de actualiteitenrubriek van de NCRV vertelde ik naar aanleiding van de start van Occupy Amsterdam iets over de aanjagers van de lente.
<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’//www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);
ga(‘create’, ‘UA-1191586-4’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);
</script>