Terwijl ik hard werk aan de TrendRede 2016, verschijnen zo hier en daar de analyses die ik de afgelopen weken maakte voor radio, tijdschriften en andere media. Zo schrijft Marketing Tribune ieder jaar een ‘jongereniconen’ artikel, waarin allerlei toekomstdenkers door elkaar heen geciteerd worden over de trends. Je leest mijn bijdrage, tussen alle anderen, hier.
Naast het lanceren van de term GRIP, mag ik het artikel ook afsluiten: “Tom Kniesmeijer voorziet een herwaardering voor de langere termijn als het gaat om werk. ‘In 2016 komt het langetermijnbeleid weer op de agenda. KPI’s zijn uit de tijd. Liever bevragen we elkaar wat we bij denken te dragen aan de continuïteit van de organisatie. Stilstand is vooruitgang. Bedrijven komen op adem met een deadlineloze stiltedag: een dag waarop reflectie en rust centraal staan en niemand zichzelf voorbij hoeft te rennen. Wie zo af en toe de tijd neemt om terug te kijken, ziet de toekomst scherper. We kunnen niet langer individueel het verleden uitmelken, en beginnen langzaamaan gezamenlijk een gezondere toekomst te bouwen. Zo creëren we nieuwe Grip. De toekomst komt in golven, we creëren ze zelf.’”