Blue, Blue

Even is iedereen fan van David Bowie, lijkt het. Dat is door de jaren heen anders geweest, niet iedere transitie werd door de muziekpers gewaardeerd. Wel door mij. Ooit wil ik een boek schrijven over alle seizoenen van de tijdgeest die Bowie heeft doorwandeld – en doorgrond. Zijn muziek bleef altijd mooi. Ik schreef er een blog over op de site van De Seizoenen van de Tijdgeest en Joop.nl nam die graag over.

Over Leiderschap

Geïnteresseerd in een langjarige ontwikkeling als het Nieuwe Leiderschap? Dan hierbij een mooie link.

Ik ben niet altijd de grootste fan van Unilever (denk aan de smaakkorrels in Lipton thee), maar ik heb wel groot vertrouwen in de authenticiteit en de voortrekkersrol van CEO Paul Polman. Hier in de Washington Post doet hij weer goede uitspraken en toont zich opnieuw iemand die het Nieuwe Leiderschap belichaamt. Ik gun hem graag nog een paar jaar om zijn TAO tot in de wortels van zijn organisatie te brengen.

 

 

Betekenisrevolutie in de Marketing..?

Adformatie (vakblad voor marketingcommunicatie) vroeg om een essay over de staat van het communicatievak. Tijdens lezingen spreek ik over de BETEKENISREVOLUTIE die gaande is. Wat houdt die in voor merken, marketeers en reclamemensen? Waarom zien we nog zo weinig vooruitstrevende, vanuit identiteit voortgekomen communicatie? Lees het hier.